l

در این مطلب قصد داریم تا شما را با پرینت کردن چند بخشی به صورت همزمان در دستگاه پرینت سه بعدی آشنا سازیم.

عده ای از کابرانی که به تازگی کار با پرینت سه بعدی را شروع کرده اند تنها می توانند کار پرینت یک بخش را در یک زمان انجام دهند و از نتیجه ی آن بسیار خرسند می باشند. اما برای بالا بردن سرعت عمل کسانی که در این کار تجربه ی بیشتری دارند می دانند که می توانند در نرم افزارهای پرینت سه بعدی همزمان چند فایل با فرمت STL را به دستگاه بفرستند تا بتواند عملیات چاپ را به صورت همزمان انجام دهند. با این کار هم از اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد و هم در پردازش صرفه جویی می شود.

به عنوان مثال تصور کنید که می خواهید تمام ۳۲ مهره ی شطرنج را با دستگاه پرینت سه بعدی ایجاد نمائید شما می توانید هرکدام از این مهره ها را جداگانه پرینت نمائید اما اتلاف وقت مشکل این کار می باشد شما می توانید با پرینت نمودن تمام این قطعات به صورت همزمان در زمان خود صرفه جویی کنید به عنوان کار پرینت تمام ۳۲ مهره را در شب شروع نموده و زمانی که صبح برگردید می بینید که یک دست کامل مهره ها به چاپ رسیده است.

شما با استفاده از نرم افزار پرینت سه بعدی Simplify 3D می توانید کار پرینت چند بخشی را انجام دهید. این نرم افزار این امکان را در طیف گسترده ای در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید بهترین روش پرینت کردن را با توجه به نیاز خود انجام دهید.

در پرینت چد بخشی سه حالت وجود دارد: حالت پرینت تک فرآیندی – چند فرآیندی با چاپ مداوم – چند فرآیندی با چاپ متوالی

منظور از تعداد فرآیندها همان تعداد فرآیندهای حالت FFF می باشد که شما می توانید از آن استفاده نمائیتد تا  تنظیمات پرینت سه بعدی قطعات خود را کنترل نمائید. به عنوان مثال شما می توانید تنظمیات مربوط به مهره ی شاه و ملکه در شطرنج را برحسب نیاز خود تغییر داده و آن را همزمان پرینت نمائید. یکی از امکانات خوب این نرم افزارهای پرینت سه بعدی در این می باشد.

حالت پرینت تک فرآیندی:

حالت تک فرآیندی در پرینت سه بعدی اولین تکنیکی است که برای شما توضیح خواهیم داد. این یک روش بسیار معمولی در پرینت سه بعدی می باشد که بیشتر کاربران با آن آشنایی قبلی دارند. بیشتر کسانی که می خواهند قطعه ای چاپ کنند که از یک تنظیمات برشی یکسانی برخوردار است از این روش ساده استفاده می کنند. شما به عملکرد پرینت های مکرر و مزایای اطمینان آن نیازی ندارید. به عنوان مثال می خواهید یک LEGO ای بسازید که شکل چهار تکه ی بلوک را دارد مانند تصویر زیر:

ساخت lego با پرینت سه بعدی

شما می توانید این مدل کوچک و آسان را به راحتی در کنار هم قرار دهید تا در حین حرکت بین بخش ها از تراوشات بیش از حد جلوگیری شود. در این حالت استفاده از حالت تک فرآیندی در پرینت سه بعدی بسیار مناسب می باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *