l

در این مطلب قرار است به بررسی کاربرد چند اکسترودر در نرم افزار پرینت سه بعدی Simplify 3D بپردازیم. در بخش اول این مبحث قرار است بر روی کاربرد Dual Extrusion wizard تمرکز نمائیم و در بخش دیگر به این مبحث می پردازیم که چگونه می توان گزینه اکسترودر را در پرینت سه بعدی به گونه ای تنظیم کرد تا بتوان از اکسترودرهای دیگر برای چاپ ساپورت ها
، رفت ها و …. استفاده کرد.

کاربرد Dual Extrusion wizard در پرینت کردن چند بخشی

برای آن که در پرینت سه بعدی خود بخواهید قابلیت اکستروژن دو گانه را فعال نمائید باید از Dual Extrusion wizard استفاده نمائید. برای این کار در نرم افزار از منوی Help به بخش Configuration Assistant مراجعه نمائید و پس از آن اطمینان نمائید که بارگذاری پروفایل دستگاه پرینت سه بعدی شما انجام شده است. در صورتی که در همان ابتدا باز شدن نرم افزارتان پروفایل چاپگرتان را انتخاب کردید دیگر نیازی به انجام این کار نمی باشد. برای دوگانه نمودن اکسترودتان در نرم افزار پرینت سه بعدی مدلتان را ایمپورت نمائید. به عنوان مثال در این مطلب از مدل traffic cone model استفاده کرده ایم. برای استفاده از قابلیت Dual Extrusion wizard می توانید از منوی Tools در نرم افزار پرینت سه بعدی این قابلیت را تنظیم نمائید.

Process Group Name: نام گروه فرآیندهای شما در این قسمت قرار خواهد گرفت.

Base Profile Template: در این بخش می توانید دستگاه پرینت سه بعدی را انتخاب نمائید که می تواند اکسترودر دوگانه داشته باشد. در صورتی که قادر به  مشاهده ی نام دستگاه پرینتر خود نمی باشید می توانید از همان منوی Help و با انتخاب گزینه ی Configuration Assistant پروفایل دستگاهتان را بارگذاری نمائید.

Material Configuration: پس از دوگانه نمودن اکسترودر می توانید ماده ی استفاده شده در هر دو را با این گزینه انتخاب نمائید. در پرینت سه بعدی با انتخاب این گزینه می توانید ماده ی مورد نظر خود را به هردوتا اکسترودر وارد نمائید. PVA، Nylon، ABS و… از گزینه های پیش فرض آن می باشند. بهتر است تنظیمات Customize مواد استفاده شده را خودتان انجام دهید. برای این که بتوانید این کار را انجام نمائید می توانید در تنظیمات FFF روی آیکون + در کنار Auto-Configure for Material کلیک نمائید و متریال خود را تنظیم نمائید.

پرینت سه بعدی

پس از تایید تنظیمات خود در Dual Extrusion wizard نرم افزار پرینت سه بعدی به طور اتوماتیک شروع به ایجاد دو فرآیند گروه بندی شده می کند. در صورتی که چندین فرآیند را با هم ادغام نمائید آنگاه تنظیمات داده شده در تمام فرآیندهای گروه بندی شده به یکدیگر وصل خواهند شد به این صورت که اگر در یکی از فرآیندها تغییری به وجود بیاید آنگاه به صورت اتوماتیک به دیگر فرآیندها هم اعمال خواهد شد. فرآیندهایی هم که از قبل گروه بندی کرده اید متفاوت می باشند و به همان حالت باقی می مانند.

به عنوان مثال می خواهید تمام فرآیندها درصد infill یکسانی داشته باشند شما می توانید پس از اجرائی نمودن Dual Extrusion wizard این کار را انجام دهید. در صورتی که infill یکی از آن ها را تغییر دهید، دیگری هم تغییر خواهد کرد. در صورتی که نمی خواهید به هردو فرآیند اعمال شود می توانید از منوی Edit و با انتخاب گزینه ی Ungroup selection آن ها را از حالت گروه بندی دربیاورید.

برای مشاهده ی پیش نمایش G-Code مدل در نرم افزار پرینت سه بعدی می توانید از گزینه ی Prepare to print استفاده نمائید. در صورتی که می خواهید پیش نمایش شما با رنگ صحیح نمایش داده شود حتما گزینه ی Active toolhead را فعال نمائید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که ویژگی Ooze Shield به طور پیش فرض همیشه برای پروفایل اکسترود دوگانه فعال می باشد. به همین دلیل می توانید اطمینان داشته باشید که در صورت تراوش یا نشتی در حین پرینت روی مدل پاک نخواهد شد و روی سپر پاک می شود. برای تنظیم نمودن حالت Ooze shield و یا prime pillar ابتدا از حالت پیش نمایش خارج گردیده و سپس به تنظیمات ویرایش فرآیندها بروید و گروه خودتان را انتخاب کنید و گزینه ی Additions tab  را انتخاب نمائید.

اکسترودر در پرینت سه بعدی

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *