l

تنظیم ناحیه های مختلف برای یک مدل در پرینت سه بعدی

در این مطلب قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه می توان ناحیه ای از یک مدل را در پرینت سه بعدی برش های مختلفی زد. همان طور که می دانید انجام این تنظیمات نیازمند یک نرم افزار بسیار حرفه ای می باشد که بتوان با آن پیکربندی های دلخواه را روی مدل انجام داد، که نرم افزار Simplify3D جز بهترین ابزارهایی می باشد که می توان از آن برای این کار استفاده کرد. این نرم افزار قابلیت هایی بسیاری دارد که می تواند ویژگی های مکانیکی یک مدل را تغییر دهد یا سطوح نهایی مختلفی را ایجاد کند این نرم افزار دارای قابلیت چگالی متغیر می باشد که با استفاده از آن می توانید تغییرات مختلفی روی مدل پرینت سه بعدی خود بدهید. در این مطلب قصد داریم مدل خاصی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از نرم افزار پرینت سه بعدی روی آن عملیات برش انجام داده شده است و تغییراتی در آن انجام شده است این مدل Gnome Weeble model می باشد که توسط Cerberus333 ایجاد شده است.  هنگام پرینت این مدل می توانید بخش کروی شکل آن را که در قسمت پایینی مدل می باشد با چگالی پر ۹۰% و ۵ خط محیطی پیکربندی کنید. این کار باعث می شود که پایه ی قطعه ی شما محکم و سنگین شود. اما قسمت بالایی مدل در پرینت سه بعدی با چگالی ۱۰% و ۲ خط محیطی پرینت می شود. این نوع طراحی باعث می شود که مدل در جای خود حکم بایستد و از افتادن آن جلوگیری می شود و سنگین بودن آن تنها باعث می شود که به سمت عقب و جلو تاب بردارد.

پرینت سه بعدی

برای آن که بتوانید با این فرآیند بیشتر آشنا شوید مدل سه بعدی دیگری را برای شما مثال خواهیم زد که در نرم افزار پرینت سه بعدی ایجاد شده است. این مدل پایه ی آن مسطح است که به شکل مربع می باشد و حالت و مدل آن به صورت گره های منحنی می باشد. این مدل ایده آل ترین مثالی است که می توان برای تنظیمات پیکربندی به کار برد زیرا هم دارای پایه می باشد و هم دارای گره. گره ای که در قسمت بالایی مدل قرار دارد دارای انحنای بسیار کمی می باشد که هیچ برآمدگی خاصی ندارد. در صورتی که بتوانید این قسمت از منحنی را با ضخامت کمی پرینت نمائیم می توانید در پلاستیک استفاده شده و زمان خود صرفه جویی نمائید. از سوی دیگر سطح مربعی شکل نباید توخالی باشد به دلیل آن که قسمت بالایی مدل نمی تواند به آن تکیه کند و این باعث خراب شدن مدل می شود. بهتر است پایه ی مدل خود را در پرینت سه بعدی با ارتفاع ضخامت بیشتری پرینت نمائید و بهتر است ۲۰% دارای جرم باشد. از سوی دیگر نیازی نیس تا اطراف سطوح مربعی دارای ضخامت و جرم زیادی باشد، شما می توانید این کار را با نرم افزار پرینت سه بعدی Simplify3D انجام دهید.

مدل گره ای در پرینت سه بعدی

تنظیمات مختلف روی بخش های مختلف مدل برای پیکربندی آن

ابتدا مدل گره ای خود را در نرم افزار ایمپورت نمائید. شما می توانید مدل خود را در نرم افزار پرینت سه بعدی به مکان های دیگری هدایت کنید و هرقدر که بخواهید آن را اسکیل کنید. برای این مدل گره ای انجام دو تنظیمات FFF برای بخش پایه و دیگری گره ای آن ضروری می باشد. اما باید در ابتدا در نرم افزار پرینت سه بعدی مشخص نمائید که قصد دارید کدام نواحی آن را تغییر دهید. ابزار برش در این نرم افزار بهترین و ساده ترین راهکاری می باشد که می توانید برای این تغییرات از آن استفاده نمائید. با دو قسمتی کردن مدل می توانید درون آن را ببینید و برای تعیین محل مورد نظر برای برش می توانید صفحه ی برش خود را به هر سویی جابه جا کنید. از قسمت View در بخش Cross Section می توانید از این ابزار استفاده کنید. برای جابه جایی صفحه ی برش به سمت محور Z باید حتما دکمه ی Z-axis را انتخاب نمائید، آنگاه گزینه ی Enable cross section را انتخاب کنید. برای تعیین محل دقیق بین گره و پایه ی مدل از گزینه ی Z-axis slider استفاده کنید و آن را به سمت چپ و راست ببرید تا بتوانید صفحه ی برش را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. ما قصد داریم تا محل شروع گره و پایین سطح مربعی را پیدا کنیم. شما می توانید مکان را در ۵٫۵۳ میلی متر قرار دهید.

نرم افزار پرینت سه بعدی

با انجام این کار می توانید محل تغییر را به خوبی تشخیص دهید و عملیات پیکربندی را روی آن انجام دهید. یک فرآیند FFF جدید به نام bottom base ایجاد کنید. این فرآیند مربوط به قسمت پایینی مدل می باشد. تنظیمات FFF را به گونه ای انجام دهید که مد نظرتان می باشد. امکان دارد تا بخواهید از گزینه ی Show Advanced استفاده کنید. بهتر است از یک سطح یک لایه ای استفاده کنید که این سطح به عنوان اکسترودر اصلی محسوب می شود. برای آن که قسمت بالایی پلتفورم به خوبی ساپورت شود می توانید چگالی ۲۰% پر را برای آن تنظیم کنید و پایه های آن را ۰٫۳ میلی متر تنظیم کنید تا در پرینت سه بعدی سریع تر پرینت گردد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *