l

همانطور که قبلا و مقالاتی درباره کاربرد های مختلف تکنولوژی پرینت سه بعدی نوشتیم این بار میخواهیم از دستاورد این تکنولوژی که در خدمت علم پزشکی و درمان بیماری های قلبی  برای کمک کردن به آن درآمده است. سخن بگوئیم. از  پرینت سه بعدی همچنین  میتوان برای ساخت مدل های ‌آناتومی پزشکی نیز بهره  برد.

این دستاورد، فناوری جدیدی به نام زیست‌ چاپ است که به تازگی خلق شده و هدف دارد ارگان‌های مختلف بدن انسان را برای پیوند به بیماران، پرینت سه بعدی کنند. جدید ترین دستاورد این فناوری چاپ بافت سلول های قلب میباشد که اگر بتوان به صورت عملی از آن برای پیوند به بیماران استفاده کرد کمک بزرگی به جامعه پزشکی و بیمارانی که احتیاج به عمل پیوند دارند را براورده خواهد کرد.

کمپانی Biolife4D   که به تازگی موفق شده است قسمت هایی از بافت قلب را بازسازی کند.با پرینتر سه بعدی توسعه یافته خود می‌تواند سلول‌های مختلفی از بخش های مختلف قلب را به راحتی بازآفرینی کند. به گفته‌ی محققان این تکنولوژی قادر است که با کمک به بیماران بتواند مشکلات قلبی آنها را حل کرده و به درمان آنها کمک کند.

پرینت سه بعدی- قلب

برای مثال این تکنولوژی قدرت این را دارد که با پرینت عضله‌هایی برای قلب قدرت انقباض از دست رفته آن را به مانند قبل بازگرداند و کمک شایانی به این ارگان کند تا نیروی‌ لازم را برای پمپاژ خون به تمام بدن را برایش فراهم آورد.

این قطعه‌ی پرینت شده دو ویژگی خارق العاده را دارا میباشد. یکی این است که این فناوری موفق شده است تا به راحتی و با استفاده از سلو‌ل‌های خونی یک بیمار نیازمند درمان، سلول‌های جدیدی را با توجه به سلول های خونی بیمار را طراحی کرده و بافت منحصر به فردی را که برای هر شخص متفاوت است را برای قلب بیمار خود پرینت سه بعدی نماید. علاوه بر این بافت یاد شده شامل نوع سلول‌های کاملا متفاوتی میشود که قلب انسان ها از آن ساخته شده است و به برای زنده ماندن به آنها نیاز دارد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *