l

شرکت آدیداس یکی از معروف ترین برندهای عرضه کننده ی لوازم و پوشاک ورزشی این روزها به فرآیند نوآورانه ای با استفاده از پرینت سه بعدی دست یافته اند که آن هم تولید کفش Futurecraft 4 بعدی می باشد. البته این کفش تولید شده با پرینت سه بعدی نمونه های مشابه ای قبلا داشته است که به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

این شرکت با تولید این محصول قصد داشته است که تلید انبوه آن را به شکل ساده تری انجام دهد. از همین روی پیش بینی می شود  که فروش این کفش تولید شده با پرینت سه بعدی تا پایان پاییز امسال به ۵۰۰۰ تا برسد که تا پایان سال آمار آن به ده هزار تا فروش خواهد رسید.

با توجه به این موضوع که هنوز قیمت این کفش تولید شده با پرینت سه بعدی مشخص نیس نباید انتظار قیمت اقتصادی از این محصول داشته باشید.

این شرکت آلمانی با همکاری با شرکت Carbon این محصول را تولید کرده است که در سیلیکون وی روی پرینتر سه بعدی کار خواهد کرد. در واقع استارت آپ این روش به گونه ای می باشد که محصولات تجاری  که با استفاده از پرینت سه بعدی تولید می شوند تولید انبوه بیشتری داشته باشند. با توجه به این ایده ی نوین این شرکت به آسانی موفق شد تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه را نیز برای خود جمع آوری کند.

روش Digital Light Synthesis روشی می باشد که استارتاپ آمریکایی برای تولید محصولات سه بعدی با استفاده از پرینت سه بعدی۱۰ درصد سریع تر پیش برود.

با استفاده از پرینت سه بعدی می توان اشیا را به صورت لایه به لایه ار بالا به پایین چاپ نمود. اما Carbon در واقع روش دیگری را در پیش خواهد گرفت که به صورت پیوسته و بدون هیچ انقطاعی لایه ها را از به پایین بسازد.

در این محصول برای ساخت این کفش به جای آن که از موادی استفاده شود که در دستگاه های پرینت سه بعدی معمولی مورد استفاده قرار می گیرد از رزین مایع استفاده شده است از همین روی با توجه به این موضوع کفش ساخته شده دارای انعطاف پذیری و نرمی بیشتری می باشد. به این دلیل از رزین استفاده شده است زیرا نور دیجیتال در آن کاربرد دارد و با استفاده از نور دیجیتال شی مورد نظر از پایین شروع به ساختن خواهد کرد.

در این روش ساخت شی در پرینت سه بعدی به گونه ای می باشد که شی هیچ تماسی با سطح پرینتر ندارد و به آن نخواهد چسبید و دلیل آن هم این می باشد که با استفاده از تابش نور این امر صورت میگیرد و همواره بین سطح پرینتر و شی چاپ شده لایه نازکی از هوا قرار دارد که در حال چاپ شدن می باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *