l

این روزها شما قادر خواهید بود طیف وسیعی از اشیا را با  استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید نمایید. اما مشکلی که بیشتر پرینترهای سه بعدی دارند این است که فقط قادر به چاپ سه بعدی اشیا تک رنگ میباشند. در این مقاله قصد درایم شما را با تکنولوژی های جدید اشنا سازیم که با اضافه شدنشان به پرینتر های سه بعدی قایلیت چاپ سه بعدی رنگی را به کاربران میدهد.

تکنولوژی The Palette پرینت سه بعدی

پرینترهای سه بعدی مشتوانند یک گزینه عالی برای ساخت اسباب بازی ها محسوب شوند. اما اصلی ترین مشکلی که جلو ساخت این محصولات را میگیرد مشکل تک رنگ بودن پرینتر های سه بعدی میباشد. به تازگی استارتاپ Mosaic Manufacturing ماین وفق به ساخت محصول جدیدی شده که با استفاده از آن میتوان اشیا چند رنگ تولید نمود.

این دستگاه قابلیت چاپ محصولات با ۴ رنگ متفاوت را دارد، این دستگاه برخلاف دستگاه های پیشرفته تر با استفاده از یک نازل چندین رنگ را برای فریند پرینت آماده سازی میکند و نهایتا قادر خواهیم بود محصولاتی با رنگ های مدنظر خود تولید نماییم. Palette نسبت به دیگر دستگاه ها از قیمت کمتری برخوردار میباشد.و بدون نیاز به لوام جانبی خاصی قابلیت نصب به دستگاه پرینت سه بعدی را دارد.

پرینت سه بعدی Palette

فرایند  ColorMod

در این روش برخلاف روش قبل قطعه پرینت شده قابلیت تغییر رنگ پس از عملیات چاپ سه بعدی را دارا میباشد. محققان با استفاده از جوهر های مخصوص فوتوکرومیک قادر خواهند بود شی پلاستیکی تولید شده را در مدت کمتر از ۲۰ دقیقه تغییر رنگ دهند. مکانیزم این فرایند به این صورت میباشد که برای تغییر رنگ بخش های مختلف شی، آنها را در معرض نور UV  قرار میدهند. بخش هایی از قطعه که در برابر اشعه قرار گرفته است تغییر رنگ خواهد داد.

پرینت سه بعدی colormod

فرایند Diamond Hotend

این فرآیند  این امکان را به کاربران میدهد که تا هر تعداد بار که  میخواهند رنگ قطعه مورد نظرشان را تغییر دهند . این دستگاه دارای نازل مخصوصی است که با ترکیب سه رنگ اصلی  قادر خواهد بود اشیا رنگی را تولید نماید. این در صورتی است که اگر قرار به ساخت قطعات سه بعدی پلاستیکی چند رنگ باشیم نیاز است که چند نازل پلاستیک های با رنگ های مختلف را روی پلتفرم تزریق کنند.

مهم ترین کاربردهای فرایند های یاد شده برای تولید مواد پلاستیکی و تولید اسباب بازی های چد رنگ برای کودکان میباشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *