l

امروزه کاربرد پرینت سه بعدی در زمینه های مختلف به خصوص معماری انکار ناپذیر است. سال گذشته، شرکت WASP، در نمایشگاه کنزینگتون به خاطر طراحی دیوارهای از پیش ساخته شده تزیینی حاصل از پرینت سه بعدی، تجلیل شد. در پروژه این شرکت، وسایل خانه و دیوارها از طریق پرینت سه بعدی تهیه می شوند.

دیوارهای هندسی با اشکال ساده و به وسیله ی حلقه های پلاستیکی پشت سرهم ساخته می شوند. بافت های مختلف این دیوارها سخت است و ظاهرش مسطح است. در طرح های جدید این معماری تورفتگی هایی به آن اضافه شده است تا بافت ها را بتوان نمایش داد.

در طراحی این دیوارها که حدود ارتفاع آن ۷ فوت است، از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی Rhino و Grasshopper استفاده شده است.

با توجه به سخنان نیکولا شیاوارلی که از مهندسان این پروژه است، مجموعه WASP  شامل پرینت سه بعدی خانه ای با همه وسایل آن است. برای پرینت سه بعدی وسایل کوچکتر مثل قاشق و چنگال از پرینترهای سه بعدی کوچک استفاده شده و برای پرینت سه بعدی وسایل بزرگتر از یک پرینتر سه بعدی صنعتی بزرگ استفاده شده است.

مهندس شیاوارلی خاطر نشان کرد که اکنون هدف این مجموعه ثبت شرکتی است که همه وسایل خانه را ارائه کند. برای این منظور نازل پرینتر های سه بعدی WASP طبق مواد گوناگون مثل سیمان عوض می شوند.

جالب است بدانید که شرکت WASP یکی از بزرگترین پرینتر های سه بعدی در دنیا را دارد که عرض چاپش به حدود ۶ متر می رسد.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، به خصوص در ساخت خانه، انقلابی را در صنعت ساختمان سازی و محیط زیست ایجاد کرده است. جایگزینی این روش نسبت به روش های سنتی قدیم، تا حد قابل توجهی موجب کاهش آلودگی محیط زیست می گردد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *