l

تاثیر پرینت سه بعدی روی خلاقیت دانش آموزان

پرینت سه بعدی گلدان آبنباتی
پرینت سه بعدی مجسمه هایی از آبنبات شیشه ای
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
دستگاه پرینت سه بعدی سه کاره
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
تاریخچه تکنولوژی پرینت سه بعدی

استفاده کردن از تکنولوژی پرینت سه بعدی میتواند راهی ارزشمند برای پرورش خلاقیت و نوآوری دانش آموزان باشد.محققان پرینت سه بعدی در دانشگاه مک کواری استرالیا در حال انجام دادن مطالعاتی هستند که نشان میدهد استفاده از پزنتر سه بعدی تا چه اندازه میتواند در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان موثر باشد. آنها در این زمینه تحقیقات خود را در مدارس ابتدایی مورد بررسی قرار داده اند.
محققان در نتایج تحقیقات خود به میزان تاثیر پرینت سه بعدی بر روی نوآوری در تدریس و افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس را منتشر کرده اند. نتایج بدست آمده حاصل بررسی توسط ۲۷ کلاس درس در ۳ مدرسه میباشد که در آن به آموزش های پرینتر سه بعدی پرداخته شده است.
وجود فضای سازنده در محیط درس و یادگیری میتواند تاثیرات سازنده ای داشته باشد و تاثیرات زیادی در میزان نوآوری در تدریس داشته باشد. که خود میتواند باعث بروز نوآوری در شیوه یادگیری دانش آموزان باشد. به عنوان مثال وقتی که دانش آموزان میتوانند در هنگام یادگیری با چالش های جدی مواجه شوند و احساس کنند که دارند کاری واقعی را انجام میدهند میتواند باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفسشان باشد و انعطاف پذیری آنها را در هنگام برخورد کردن با مسائل و مشکلات متنوع بالاتر ببرد. خصوصا این کار میتواند برای دانش اموزانی که خلاقیت کمتری دارند و توانایی های کمتری دارند بسیار مفید باشد.
بیشتر دانش آموزانی که در این طرح شرکت کرده بودند در نظر سنجی برگذار شده توسط برگذارکنندگان این طرح اعلائم کرده اند که این طرح برایشان مفید بوده است و قصد دارند که آینده خود را با استفاده کردن از پرینت سه بعدی بسازند و به طور حرفه ای به یادگیری طراحی سه بعدی و کار با پرینترهای سه بعدی بپردازند. همچنین از ۲۴ معلمی که در این طرح حظور داشته اند همه آنها تصمیم گرفته اند که از این روش به صورت ادامه دار در فضای آموزشی خود استفاده کنند.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *