l

از آنجایی که برای به حداکثر رساندن کیفیت پرینت سه بعدی نیاز به تنظیمات خاصی میباشد در این مقاله تصمیم داریم شما را با روش ها و تنظیماتی برای بالاتر بردن کیفیت پرینت سه بعدی آشنا سازیم و تجربیات خود در این زمینه را با شما در میان بگذاریم. طی تجربیاتی که کسب کرده ایم مشخص شده است که دوام چاپ سه بعدی بستگی زیادی به چگونگی تنظیمات چاپگر دارد و آماده سازی این طرح ها بستگی زیادی به این مقوله دارد.

تنظیمات ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی

ساپورت گذاری در پرینت سه بعدی یک الزام محسوب میشود زیرا در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشوذ نتیجه نهایی چاپ سه بعدی کاملا برعکس خواهد بود. این کار برای افرادی که تازه در این حرفه مشغول شده اند کار مشکلی میباشد. در این قسمت تنظیمات مربوط به نرم افزار Cura را شرح خواهیم داد.
برای این کار از نرم افزار Cura استفاده نموده ایم به این علت که نسبت به سایر نرم افزار ها از پیچیدگی کمتری برخوردار میباشد و محیطی کاربر پسند دارد همچنین با توجه به رایگان بود این نرم افزار دسترسی به آن هم بسیار ساده تر میباشد.
تنظیمات اصلی پرینتر برای این آموزش باید به این شرخ باشد. حداگثز دمای ۱۹۰ درجه و دمای حداقلی ۱۹۰ درجه ای، ماده اولیه یا فلامنت در باید از توع پی ال ای باشد و تنظیمات ساپورت گذاری را برروی حالا روشن قرار دهید و ضخامت ساپورت ها حدود ۰٫۵ میلی متر باشد و میزان فاصله از سی حدود ۰٫۲ میلیمتر در نظر گرفته شود.
برای این کار در ابتدا لازم است که تیک فعال سازی نرم افزار را بزنید و سپس تنظیمات دمایی مختلف را برای آن اتخاب کنید به عنوان مثال
دمای حدود ۱۸۰ درجه ای و تنظیم سرعت چاپ برروی ۵۰ میلیمتر بر ثانیه و کیفیت ۰٫۱ میلمتر و قطر نازل هم باید ۰٫۴ باشد.

تنظیمات تراکم پرینت سه بعدی

در نرم افزار پرینت سه بعدی باید تراکم بافت های قطعه هم بررسی شود به این منظور تنظیم پیشنهادی ما برای جلوگیری از شکست کار ۲۰ دصد میباشد. البته برای قطعات بزرگ این مقدار افزایش میابد.

بررسی نازل پرینتر

حتما قبل از چاپ سه بعدی نازل دستگاه را بررسی نمایید چون در بسیاری از موارد دیده شده است که قطعات از چاپ سه بعدی قبلی به دلیل تغییرات دمایی نامناسب در دستگاه باقی مانده اند و باعث گرفتگی دهانه نازل شده. این مسئله بیشتر بر لایه های داخلی کار تاثیر میگذارد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *