l

امروزه تکنولوژی پرینت سه بعدی در صعنت جواهر سازی به عنوان یک انقلاب عظیم محسوب میشود. و به جرات میتوان گفت این تکنولوژِی باعث دگرگونی صنعت جواهر سازی شده است. اکنون با استفاده از تکنولوژِی پرینت سه بعدی شاهد ساخت قطعاتی هستیم که شاید در گذشته ساختشان مستلزم هزینه ی بالا یا صرف زمان بسیار زیادی بود. امروزه با صرف هزینه و زمان خیلی کمتر میتوان با استفاده از این تکنولوژی قطعاتی با دقت و کیفیت بسیار بالا ساخت و میتوان به طور مستقیم از آنها قالب گرفت.

برخی از مزایای استفاده از پرینت سه بعدی در صنعت ساخت جواهرات به شرح زیر میباشد:

  • استفاده از پرینتر سه بعدی، مراحل طراحی و ساخت جواهرات را به طرز چشمگیری تسریع نموده که این امر باعث کاهش زمان کل تولید و در نتیجه کاهش هزینه می گردد.
  • با استفاده از این تکنولوژی میتوان چندین الگو را به طور همزمان تولید کرد، که زمان ساخت را نسبت به روش CNC به حد قابل توجهی کاهش میدهد.
  • امکان ایجاد الگو های پیچیده و با ظرافت بالا و بدون محدودیت هایی که در گذشته و استفاده از ماشین های CNC وجود داشت هست. و طراحان میتواند هر طرحی که ذهنشان نقش بسته را با جزئیات کامل به راحتی پیاده سازی کنند.

پرینت سه بعدی

  • امکان سفارشی سازی یک طرح واحد و استفاده از آن به دفعات وجود دارد و دیگر نیازی نیست مانند گذشته برای ایجاد یک تغییر کوچک یک الگو جدید برای ساخت جوهرات تولید شود.

مراحل ساخت جواهرات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی:

  • اولین مرحله استفاده از پرینت سه بعدی در این صعنت تولید طراح دیجیتالی مورد نظر با نرم افزار هایی همچون Tinkercad، ZBrush & Sculptris، Blender، Moment of Inspiration به صورت سه بعدی به شکل زیر میباشد.

جواهرات- پرینت سه بعدی

  • مرحله بعد تولید قالب الگوی اولیه با استفاده از روش ریختگری میباشد که یکی از روش های محبوب برای تولید جواهرات میباشد. در این روش یک قطعه چاپ شده از جواهر مورد نظر با موم ترموپلاستیک تولید میشود، به عبارت دیگر یک قالب برای ساخت جواهرات بدست می آید.
  • در این مرحله فلز مایع مورد نظر مانند نقره، طلا یا پلاتین را وارد این قالب میکنند و بعد از اینکه فلز سرد شد میتوان از سنگ های قیمتی برای هر چه زیبا تر شدن جواهرات روی آنها استفاده کرد.

پرینتر سه بعدی

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *