l

عده ای از پژوهشگران دانشگاه هاروارد که در زمینه ی صنعت پرینت سه بعدی فعالیت دارند، توانند محصولی جدیدی را با این تکنولوژی بسازند که قابلیت انعطاف پذیری و حمل را نیز دارد. این محصول از تکنیک ترکیبی پرینت سه بعدی ایجاد شده است استفاده از تکنیک ترکیبی در پرینت سه بعدی، روشی می باشد که محققان توانسته اند به وسیله ی آن انواع قطعات الکترونیکی را ایجاد کنند که بسیاری قبلا مثل آن را مشاهده نکرده اند.
در مؤسسه ی Wyss محققان در رشته ای در زمینه ی مهندسی زیست شناسی فعالیت می کنند که توانسته اند سنسورهایی با قابلیت کشش و دوام بالا را با قطعات سخت و نرم الکتریکی ترکیب کنند. ورود این سنسورها در زمینه ی قطعات الکترونیک باعث شد تحول بزرگی در زمینه ی تولید کالاهای الکترونیکی به وجود آید و انعطاف پذیری آن بیشتر شود. استفاده از جوهر رسانای کششی تکنیکی بود که در پرینت سه بعدی برای ساخت این گونه سنسورها به کار برده می شد.

محققان جوهر استفاده شده در این تکنیک را به گونه ای تنظیم می کنند که دارای مقاومت خوبی باشد تا بتوانند عناصر الکتریکی را به صورت دقیق و در مناطق مشخص شده ای جای دهند. سپس از این تکنیک بر روی پارچه های کشی استفاده می کنند.

بسترهای کشی ساخته شده با پرینت سه بعدی این قابلیت را خواهد داد تا قطعات الکترونیکی با انعطاف پذیری بیشتری بر روی آن قرار گیرند و همچنین در برابر فشار الاستیک واکنش نشان دهند. محققان با ساخت این محصول با پرینت سه بعدی توانسته اند مقدار استرس وارد شده به بستر را به طور دقیق اندازه گیری کنند.

دستگاه پرینت سه بعدی

TPU ماده ای می باشد که مواد پرینت سه بعدی از آن ساخته شده اند و دارای لکه هایی از نقره می باشند. این ماده ی سه بعدی (TPU) را می توان برای مدت های مدیدی چاپ نمود. برای این پروژه این امر یک امر کاملا طبیعی می باشد، زیرا نکته ی مهمی که در ساخت این محصولات وجود دارد انعطاف پذیری آن می باشد. لکه های نقره در هنگام چاپ، در جهت چاپ قرار خواهند گرفت تا همدیگر را مانند صفحات همپوشانی کنند.  برای آن که همه ی قطعات جامد به سطح برسند، TPU استرس را به طور یکنواخت توزیع می کند.

این مراحل این امکان را می دهد که تا ۳۰ درصد کل ماشین کشیده شود و همه ی توابع آن حفظ گردد. این محصول جدید ساخته شده با پرینت سه بعدی که الکترونیکی می باشد بسیار محبوب می باشد و ادارات و سازمان های زیادی به دنبال آن هستند. دلیل متمایز بودن موسسه ی Wyss از دیگر آزمایشگاه های تحقیقاتی این است که با ابداع این روش توانسته اند نمونه ی خوبی را ارائه دهند که نوعی از کار متقابل بین رشته ای می باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *