l

امارات متحده عربی که در ساخت پروژه های عظیم ساختمانی شهرت جهانی دارد، از بزرگترین آسمان خراش دنیا گرفته تا بزرگترین مراکز خرید در این کشور قرار دارد. اکنون نوبت به ساخت شهری در مریخ با پرینت سه بعدی رسیده است. پس از اینکه ناسا موضوع زندگی در فضا و ساخت تمدن جدید در مریخ را مطرح کرد. آنها تصمیم گرفتند که به شبیه سازی شهری مریخی با پرینت سه بعدی بپردازند.

شهر سه بعدی مریخی - پرینت سه بعدی
دولت امارات برای اجرایی کردن این پروژه بودجه ۱۴۰ میلیونی در نظر گرفته است و برای ساخت این مجموعه در فضا ۱۷۶۵۱۶ متر فضا مورد نیاز میباشد. برای اولین مرحله این پروژه آنها به شبیه سازی زندگی در مریخ برای داوطلبان برای یک سال پرداخته اند. با توجه به این که شهر دوبی دارای آب و هوای گرم میباشد. آنها بر این باورند که این پروژه عملی خواهند توانست شرایط را همانطور که انتظارش میرود شبیه سازی نمایند و به افراد این دید را بدهد که در شهر مریخ زندگی میکنند.

موزه سه بعدی مریخی- پرینت سه بعدی
شیخ محمد بن راشید آل مکتوم، حاکم دبی گفته است که این پروژه متیواند گامی برای مشارکت در جنبش های علمی جهانی باشدو کمک کوچکی برای حظور انسان در فضا باشد. به همین دلیل دست به ساخت بزرگترین شبیه سازی فضایی زده است. دولت امارات اعلام داشته است که آنها در حال تدارک برای ساخت آزمایشگاههایی برای نگهداری مواد غذایی و انرژی هم میباشند. او علاوه بر این گفته است که انها در پی این هستند که بتوانند روابط بین المللی خود را برای اکتشافات جدید فضایی گسرش دهند.آزمایشگاه مریحی دبی - پرینت سه بعدی
موزه ای فضایی ساخته شده با مواد شن و بیایان با پرینت سه بعدی هم قرار است که در این مجموعه قرار داشته باشد که میتواند اطلاعات خوبی را در اختیار علاقه مندان به فضا در اختیار قرار دهد و زمینه های آموزشی مختلفی را برای جوانانی که علاقه مند یادگیری در باره فضا هستند داشته باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *