l

با پیشرفت های صورت گرفته در صنعت پرینت سه بعدی و این مسئله که این تکنولوژی کاملا با محیط زیست سازگاری دارد و به تکنولوژی سبز هم معروف شده است، حال در این صنعت گروهی از دانشجویان دست به ساخت پنل های خورشیدی ای زده اند که قادر میباشد به پرینتر سه بعدی متصل شود. این پنل های خورشیدی که دارای باتری های بزرگی هستند قادر هستند با باتری بزرگی که در دستگاه پرینت سه بعدی وجود دارد انرژی لازم برای عملیات پرینت را تامین نمایند.

این دانشجویان توانسته اند سیستم های تامین منابع برق را به صورتی طراحی نمایند که پس از قطع برق یازیمانی که انرژی برق نمیتواند پرینتر را شارژ نماید. انرژی لازم برای عملیات را تامین نماید. این پنل توسط گروهی از دانشجویان در دانشگاه روچستر و با همکاری دانش آموخته گان دانشگاه کلمبیایی ساخته شده است. دانشجویان کلمبیایی در حال حاضر در حال کار روی استفاده از مواد بازیافتی به جای فیلامنت هستند و دانشجویان روچستر نیز در حال ارتقا منبع تغذیه و باتری دستگاه هستند.

سرپرست این تیم دانشجویی گفته است که قابلیت های این دستگاه که قادر است با انرژی خورشیدی کار کند وبا  مواد اولیه ای از جنس مواد بازیافتی کار میکند از ویژگی هایی هستند که این دستگاه را از دشتگاه های دیگر متمایز میکند و آن را کاملا مناسب برای جوامع فقیر تر خواهد نمود. همچینین مشارکت دانشجویان در چنین طرح هایی میتواند شروع خوبی برای علاقه مندان برای ساخت و تولید ایده های نوین باشد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *