l

کاربردهای جدید پرینت سه بعدی در صنعت هوافضا

استفاده از پرینت سه بعدی به منظور کاهش هزینه های ساخت، در صنعت هوافضا نیز همانند صنایع دیگر، روز به روز در حال گسترش است. به عنوان مثال شرکت بویینگ که از جمله شرکت های بزرگ در صنعت هوافضا به شمار می آید، تا الان در حدود ۲۲۰۰۰ قطعه از طریق پرینت سه بعدی ساخته است و از آن استفاده کرده است.

از جمله مواردی که می توان به استفاده از پرینت سه بعدی در هوا فضا اشاره کرد، هواپیما بویینگ ۷۸۷ است که حدود ۳۰ قطعه دارد که با پرینت سه بعدی ساخته شده یا شرکت جنرال الکتریک که حدود پنجاه میلیون دلار روی نازل های تولید شده با پرینت سه بعدی سرمایه گذاری کرده است.

کاهش هزینه ای که صنعت هوافضا با استفاده از پرینت سه بعدی داشته قابل توجه است. به طوری که در ازای هر  پوند معادل تقریبا ۵۰۰ گرم کاهش جرم در هواپیما ها رخ می دهد. و از این طریق شرکت های هوایی هر سال حدود ۱۱۰۰۰ گالن سوخت ذخیره می کنند.

با این حال، تکنولوژی پرینت سه بعدی در هوافضا هنوز نوپا است و تا کنون توانسته تنها ۰٫۰۰۲ درصد از بازار هوافضا را به خود اختصاص دهد. این درحالیست که پیش بینی می شود در ده سال آینده این سهم به ۲ درصد برسد و این نشان دهنده ی پیشرفتی  عظیم در صنعت هوا فضا است.

شرکت جنرال الکتریک در حال کار برای بهبود قطعات موتور های GE9X  با به کارگیری پرینت سه بعدی است. برای ساخت قطعات موتوری و نمونه ی اولیه آن ها استفاده از دستگاه پرینت سه بعدی برای صرفه جویی در هزینه ی ماشین های CNC بسیار کاربرد دارد.

از بزرگان و سرشناس ترین پرینترهای سه بعدی Autodesk و Stratasys هستند که توانستند با مشارکت هم یک موتور توربوپراپ را که یک مدل با اندازه ی یگسان است با استفاده از پرینت سه بعدی تولید نمایند.

از بزرگان و سرشناس ترین پرینترهای سه بعدی Autodesk و Stratasys هستند که توانستند با مشارکت هم یک موتور توربوپراپ را که یک مدل با اندازه ی یکسان است با استفاده از پرینت سه بعدی تولید نمایند. پرینتر سه بعدی به گونه ای در حیطه فضانوردی جای خود را باز کرد که بسیاری از قطعات جستجوگرهای فضایی ناسا با استفاده از همین تکنولوزی روی زمین ساخته شده اند. در صورت نیاز به ساخت قطعات در فضا، استفاده از پرینت سه بعدی به کمک پرینتر سه بعدی هزینه ها را به صورت قابل ملاحظه ای نسبت به ارسال راکت با وسایل به فضا کاهش می دهد. د نمایند.

استفاده از پرینتر سه بعدی به منظور ساخت نمونه های اولیه از پرندگان گوناگون نیز از جمله کاربردهای دیگر پرینت سه بعدی است. از این طریق طراحان می توانند نمونه اولیه خود را با هزینه های بسیار کمتر بسازند.

کاربرد پرینت سه بعدی در هوا و فضا

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *