l

آیا خرید دستگاه پرینت سه بعدی خانگی به صرفه است؟

پرینت سه بعدی صفحات خورشیدی
آذر ۲۴, ۱۳۹۷
ویژگیهای جدید نرم افزار پرینت سه بعدی کیورا
دی ۱, ۱۳۹۷

دستگاه های پرینت سه بعدی تا چند دهه گذشته ابعاد خیلی بزرگی داشتند و استفاده کردن از آنها تنها در مصارف صنعتی و در شرکت ها بود، اما امروزه دستگاه های پرینتر سه بعدی در ابعاد و اندازه های بسیار کوچک و رومیزی با قیمت بسیار پایین در دسترس هستند. در گذشته تنها افرادی که از این دستگاه ها استفاده میکردند در مورد نحوه کارکرد این تکنولوژی اطلاع داشتند اما امروزه بیشتر مردم از کاربردهای گسترده این دستگاه در صنایع مختلف اطلاع دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید این پرینتر ها برای مصارف خانگی هستند. اما ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که آیا خرید یک پرینتر سه بعدی به صرفه است یا نه؟

قیمت دستگاه پرینت سه بعدی

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد خرید دستگاه پرینت سه بعدی دارد مسئله قیمت این دستگاه هاست. در حال حاضر چاپگرهای با کیفت بالا و ارزانی با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار در سایت امازون به فروش میرسند. این قیمت در مقایسه با چند سال قبل که قیمت های این دستگاه ها حدود چند هزار دلار بود بسیار ارزان تر شده است. اما شاید هنوز م برای استفاده در منزل و کاربردهای معمولی کمی گران باشد.

قصد شما از خرید این دستگاه چیست

درست است که دستگاه های پرینت سه بعدی کاربردهای زیادی دارند و میتوان تقریا هر چیزی را با آنها ساخت اما استفاده از آنها تنها و صرفا بری سرگرمی نیست. در صورتی که کسب و کارتان طوری است که نیاز به ساخت نمونه ای واقعی از طرح خود دارید. میتوانید یکی از این دستگاه ها را خریداری کنید. به عنوان مثال این تکنولوژی برای ساخت ماکت های ساختمانی و نمونه های واقعی از آنها بسیار مناسب است. ولی اگر فقط برای چند کاربرد ساده و سرگرمی قصد این دستگاه را دارید از خرید آن صرف نظر نمایید. دستگاه های پرینت سه بعدی هم مثل پرنترهای دو بعدی معمولی هستند، اگر شما به ندرت عملیات کپی یا پرینت را در خانه انجام میدهید دیگر نیازی به خرید پرینتر ندارید و میتوانید تنها با مراجعه به مراکز چاپ یا لورام تحریری ها اسناد خود را چاپ کنید این موضوع در رابطه با پرینتر سه بعدی هم صادق است. میتوانید هر زمانی که نیاز به ساخت قطعه ای پیدا کردید با مراجعه به مراکز پرینت سه بعدی این کار را انجام دهید.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *