l

انواع دستگاه پرینت سه بعدی برای تازه کاران

همان طور که مطلع هستید دستگاه های پرینت سه بعدی مختلفی در دنیا وجود دارند که هرکدام دارای نوع پردازش متفاوتی می باشند. با پیشرفت روز افزون صنعت تکنولوژی پرینت سه بعدی قابلیت های زیادی به این دستگاه ها اضافه شد که باعث شد این دستگاه ها کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف داشته باشند. نوع مواد مصرفی و نحوه ی ساخت قطعات در هرکدام از این پرینترها متفاوت می باشد که در این مطلب قصد داریم توضیحاتی راجع به هرکدام از این نوع دستگاه های پرینت سه بعدی برای تازه کاران بدهیم.

تنوع مدل های مختلف دستگاه پرینت سه بعدی باعث شد این تکنولوژی را به هفت نوع مختلف تقسیم بندی کنند. هنگامی که صحبت از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تازه کاران می شود به نکات مختلف در این مورد باید توجه نمائید  که یکی از آن ها صفحه ی دستگاه پرینت سه بعدی می باشد و به آن باید دقت کنید. با این وجود دو نوع فناوری پرینت سه بعدی مخصوص تازه کارانی می باشند که می خواهند با این دستگاه کار کنند و این دو مدل FFF/FDM و SLA می باشند.

این سوال پیش می آید که چه تفاوتی بین FFF/FDM و SLA وجود دارد؟ در نوع FFF مواد مورد استفاده در پرینت سه بعدی رشته های پلاستیکی هستند ولی در نوع SLA مواد مورد استفاده در پرینتر سه بعدی مواد رزین می باشد.

به این دلیل روش های FFF و FDM باهم به کار می رود که تکنیک هایی کاملا مشابه با یکدیگر دارند. اما معمولا روش FFF بیشتر برای پرینت سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا FDM یک واژه ی تجاری است که مخصوص Stratasys می باشد.

SLA روشی در پرینت سه بعدی می باشد که به عنوان اولین تکنیک در این تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل معروفیت این نوع پرینترها رزولوشن بالای آن ها می باشد. کسانی که با جزئیات سروکار دارند و یا در کار جواهرات هستند این نوع پرینت سه بعدی بیشتر به کارشان خواهد آمد.

افرادی که تازه کار هستند می توانند از چندین پرینت سه بعدی استفاده کنند مانند:

۱- LulzBot Mini
۲- Flashforge Dreamer
۳- XYZprinting da Vinci mini
۴- Flashforge Finder
۵- Monoprice Select Mini

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *