l
مقایسه پرینت سه بعدی FDM و SLA
مقایسه پرینت سه بعدی sla و fdm
آبان ۲۳, ۱۳۹۷
پرینت سه بعدی تایر خودرو
پرینت سه بعدی تایرهای زیست تخریب پذیر
آبان ۲۶, ۱۳۹۷
اکسترودر پرینت سه بعدی

همه دستگاه های پرینت سه بعدی که از یکی از فناوری های چاپ FFF یا FDM استفاده میکنند. شامل قسمتی به نام اکسترودر میباشند. این قسمت همان بخش در پرینترهای سه بعدی است که فیلامنت و ماده اولیه پرینت سه بعدی را در پرینترهای FDM ذوب میکند و به نازل جهت ساخت قطعه منقل مبکند. اکسترودرها از دو بخش Hot end یا بخش داغ که وظیفه ذوب کردن ماده دارد و یک بخش Cold end که وظیفه انتقال فیلامنت به بخش گرم را دارد تشکیل شده است.

Hot end در اکسترودر پرینت سه بعدی

Hot end و یا همان بخش داغ یک هیتر حرارتی وجود دارد و فیلامنت با عبور از آن ذوب شده و به بخش انتهایی که شامل یک گذرگاه است که قطر آن تعیین کننده اندازه ماده ای است که قرار است لایه های قطعه را تشکیل بدهند میرسد. قبل از اینکه فیلامنت مورد نظر به این قسمت برسد باید کاملا سرد باشد زیرا در صورتی که اینطور نباشد. در قسمت انتهایی گیر خواهد کرد.
این بخش از دو قسمت دیگر به نام Heat Break و Heat Sink هم تشکیل شده است که وظیفه مدیریت دمایی را به عهده دارند. مدیریت دما در این بخش بسیار مهم و ضروری میباشد. اگر کیفیت پرینت سه بعدی برایتان اهمیت زیادی دارد لازم است که بخش اصلی اکسترودر را با مدل های به روزی که در بازار یافت میشود تعویض نمایید.

Cold end در اکسترودر پرینت سه بعدی

بخش سرد یا همان بخش Cold end از بخش هایی شامل فیدر چرخدنده با دندانه های بسیار ریز است که با یک نوعی از گیربکس به اسپتر موتور وصل شده است. و قسمتی از یک بولبورینگ که با استفاده از رشته ای فنرها به چرخدنده متصل شده است. تا بتواند نیروی کافی را تامین نماید. به این دلیل که فشردن فیلامنت به درون بخش داغ نیاز به نیروی کافی دارد. با این کار با استفاده از گیربکس ها انجام گردد.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *