l

مطالعات جدید نشان می دهد، فناوری پرینت سه بعدی تا ۲ سال آینده، تاثیر شگفت انگیزی در صنعت ساخت اسباب بازی خواهد گذاشت. به گونه ای که تا سال ۲۰۲۰ میلادی این صنعت ارزشی بالغ بر ۱۳۵ بیلیون دلار خواهد داشت.

برای این که تاثیر پرینت سه بعدی در ساخت اسباب بازی ها را در نظر بگیریم، میزان کاهش هزینه های ساخت سه مورد از اسباب بازی هایی که با پرینت سه بعدی ساخته شده اند را بررسی کردیم. این سه مورد عبارتند از :

۱-اشیای پیچیده و رایج
۲- قطعات لگو
۳- بازی های صفحه ای منبع باز.

اسباب بازی پرینت سه بعدی

 همه ی این طرح ها از منبع واحد MyMiniFactory  گرفته شده اند و با کم هزینه ترین فیلامنت های ممکن پرینت سه بعدی شده اند. با بررسی نتایج بدست آمده، مشاهده کردیم که در تولید اسباب بازی ها، ۷۵% در هزینه ها صرفه جویی شد. مزیت دیگری که پرینت سه بعدی در ساخت اسباب بازی دارد، این است که کاربر می تواند مدل خاص مد نظر خود را تولید کند.

پرینت سه بعدی و صرفه جویی میلیون دلاری! 

۱۰۰ شی از  MyMiniFactory را تحلیل کردیم و در نهایت نتایجی به دست آمد که نشان داد پرینت سه بعدی در صنعت اسباب بازی تاثیر فوق العاده ای می گذارد و حدوداً سالانه ۶۰ میلیون دلار موجب کاهش هزینه ها می گردد. شاید به همین خاطر است که این روز ها شرکت دیزنی کپی کردن و اسکن ۳ بعدی از روی محصولاتش را ممنوع اعلام کرد. زیرا پرینت سه بعدی شخصیت کارتونی مورد علاقه فرزند شما بسیار مقرون به صرفه تر از خریدن خود آن عروسک کارتونی می باشد.

تعمیرات اسباب بازی با پرینت سه بعدی

در صنعت اسباب بازی یکی از بازارهایی که وجود دارد تعمیر اسباب بازی های مختلف با استفاده از پرینت سه بعدی می باشد که در کشور ما بسیار رونق دارد. وجود قیمت بالای اسباب بازی ها باعث می شود که در صورت آسیب یا شکستن هریک از این اسباب بازی خریدن قطعه ی آن کاری دشواری باشد اما با نمونه سازی سریع با پرینتر سه بعدی می توان این اسباب بازی ها را ترمیم نموده و آن ها را بازسازی کرد و شما می توانید آن ها را در نهایت تعمیر کنید.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *