l

معرفی کمپانی های نوآورانه پرینت سه بعدی ( قسمت اول)

همانطور که می دانید با وجود گسترش و توسعه قابلیت های صنعت پرینت سه بعدی در این فناوری همچنان تغییراتی در حال وقوع می باشد و روز به روز این صنعت رو به تکامل پیش خواهد رفت.

در سرتاسر اکوسیستم فناوری چاپ سه بعدی، یک سری ایده ها و کسب و کار جدید در حال رونق گرفتن در این فناوری می باشد. از سوی دیگر شرکت های قدیمی تر با چند دهه تجربه با تسخیر این فناوری و صنعت، در حال گسترش و توسعه این کسب و کار در صنعت پرینت سه بعدی می باشند.

در این مطلب سعی شده است هم به معرفی شرکت هایی پرداخته شود که در فضای تولید به صورت نوپا در حال کسب و کار می باشند و هم به صورت قدیمی در این صنعت در حال توسعه و گسترش محصولاتشان می باشند. در این مطلب نام ۵ شرکت آورده می شود که روز به روز در حال نوآوری هستند و فرایندها و فناوری جدید خود را نسبت به سال گذشته توسعه داده اند.

در این لیست می توانید تمام اکوسیستم پرینت سه بعدی و تولید کنندگان پرینترهای سه بعدی را مشاهده نمائید.

نکته: تمام شرکتهایی که در این مطلب نام آن ها به ترتیب لیست شده اند براساس رتبه بندی مرتب نشده اند و تنها به صورت تصادفی نام هریک از این کمپانی های نوآورانه و نوپا آورده شده است که در صنعت پرینت سه بعدی پیشگام می باشند.

۱- شرکت پرینت سه بعدی Desktop Metal

عملکرد این شرکت پرینت سه بعدی چگونه می باشد؟ پرینت سه بعدی مقرون به صرفه

چرا این شرکت را به عنوان یکی از نوآورترین کمپانی های پرینت سه بعدی می شناسند؟ این شرکت یکی از بهترین کمپانی هایی می باشد که در صنعت چاپ سه بعدی رو به روز در حال گسترش و توسعه فن آوری چاپ سه بعدی می باشد.

تعدادی از استادان دانشگاه MIT در سال ۲۰۱۵  شرکت Desktop Metal را راه اندازی کردند. ابتدا این شرکت در حال تولید محصولات سه بعدی کوچک و ارزان بود و قطعات ایمن را به صورت سنتی و نسبتا سریع تولید می کرد.

“سیستم استودیو” و “سیستم تولید” نتیجه تلاش و همت آنان در طی دو سال بعد از راه اندازی و توسعه این شرکت بود.

این کمپانی تنها شرکتی بود که توانست دو دستگاه پرینت سه بعدی تحولی را عرضه کند.

تنها دستگاه چاپگری که به صورت رومیزی تولید شد توسط این شرکت می باشد که به آن سیستم استودیو می گویند و بنابراین Metal Desktop حق ثبت این اختراع را نیز دارد. سیستم این دستگاه از پروسه اکستروژن رسوب فلزی استفاده می کند که مانند تکنیک پرینت سه بعدی FDM می باشد.

وضوح لنز لایه ی آن ۵۰ میکرون و دارای سطح ساختمانی گرم شده و تسطیح بستر خودکار می باشد. سیستم تولید این قابلیت را دارد که در زمان کمتر از ۳ ثانیه یک لایه را پرینت کند که برای این کار از فرآیند “Single pass jetting” استفاده می کند.

این دستگاه چاپگر بعد از متصل شدن قطره های عامل بر روی پودر ، باعث ته نشین شدن پودر فلزی آن خواهند شد. سپس حرارتی ساطع خواهد شد تا این پودرها به لایه متصل شود و در همین هنگام پروسه ی چاپ به سرعت تجدید می شود.

قیمت این دستگاه پرینت سه بعدی گران می باشد اما اگر این دستگاه را با دیگر فناوری های پرینت سه بعدی فلزی صنعتی مقایسه کنید متوجه خواهید شد نسبت به کارایی و عملکردش قیمتی مناسب دارد.

Desktop metal از جمله کمپانی هایی می باشد که از شرکت های بزرگ حمایت می کند.

پرینت سه بعدی

مدیرعامل این شرکت بزرگ پرینت سه بعدی چه کسی می باشد؟ ریک فلوپ

مرکز اداری : کمبریج، ماساچوست

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *