l

در این تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخت از طریق  ذوب کردن پلاستیک میتوان قطعه مورد نظر را به صورت لایه لایه ساخت. این روش ساخت و همچنین چاپگر های سه بعدی FDM  از ارزان ترین تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت به شمار میروند. مواد اولیه و فیلامنت های سه بعدی این پرینتر ها از رشته های پلاستیکی تشکیل شده اند که با استفاده از اشعه لیزر قابلیت ذوب شدن و ساخت قطعه را دایند.

تاریخچه تکنولوژی  پرینت  سه بعدی   FDM

این تکنولوژی اولین بار در سال ۱۹۸۰ به بازار معرفی شد، و از آن روز تا به حال به عنوان یکی از ساده ترین و ارزان ترین تکنولوژی های ساخت قطعات سه بعدی محسوب میشود.معمولا چاپگر های سه بعدی ای که از این تکنولوژی برا تولید قطعات استفاده مینمایند از مواد اولیه پلاستیکی و از جنس ABS و یا PLA استتفاده مینمایند. روش اصلی چاپ در این روش ساخت اجسام به صورت لایه لایه میباشد.

موارد استفاده از تکنولوژی FDM

  • این روش پرینت سه بعدی مناسب ترین تکنیک برای ساختن نمونه های سه بعدی اولیه میباشد که توسط شرکت های زیادی در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
  • برای تولید و ساخت قالب برای ساخت قطعاتی که تهیه قالبشان زمان و هزینه بسیار زیادی را میطلبد.
  • روند تولید قطعات در این روش بسیار سریع است و قادر میباشد قطعات را با جزئیات بسیار ریزشان چاپ سه بعدی نماید به همین دلیل  میتواند جایگرین مناسبی برای روش های سنتی و قدیمی ساخت قطعات محسوب شود.
  • صنایعی که پرینت سه بعدی FDM  در آنها کاربرد دارد، صنایعی مانند پزشکی، تجاری، صنایع نظامی، صنعت هوافضا و غیره میباشد.

مزیت تولید قطعات با FDM

همواره یکی از مهمترین دغدغه طراحان در زمینه های مختلف، طراحی و ساخت قطعات بدون محدودیت و با کوچکترین جزئیاتی است، با استفاده از این تکنولوژی این آرزو طراحان به واقعیت تبدیل شده است و آنها قادرند اجسامی با پیچیده ترین جزئیات را چاپ کنند. اکنون دیگر ساخت و تولید قطعات مجازی ای که شاید تا سال های گذشته تنها در تخیلات وجود داشت ممکن شده است و افراد قادر هستند تمام تصورات خود را با این تکنولوژی به اجسام قابل لمس و واقعی تبدیل کنند.

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *