l
شروع پرینت سه بعدی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
دست پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی در پزشکی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۵

پرینت سه بعدی با اسکن

اسکن سه بعدی

پرینت سه بعدی

 

همانطور که در مطالب قبلی ذکر کردیم امروزه پرینت سه بعدی بسیار کاربرد دارد و برای آن نرم افزار ها و ابزار آلات زیادی تولید شده است تا روند پرینت سه بعدی را سریع تر کند به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک پرینت سه بعدی انجام دهید باید ابتدا طرح سه بعدی آن شیئ را داشته باشید تا بتوانید پرینت سه بعدی انجام دهید اما گاهی اوقات تهیه طرح سه بعدی برای پرینت سه بعدی کار بسیار دشواری است ، برای مثال ساخت مجسمه از چهره شما حتی در مواردی که ماهر ترین افراد اقدام به طراحی نمایند چندان با چهره اصلی مطابقت نخواهد داشت و بهتر است که با اسکن ۳ بعدی اینکار صورت پذیرد. اما امروزه نوعی دوربین سه بعدی تولید شده است که کار پرینت سه بعدی را بسیار آسان کرده است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

یکی از ابزار معروف امروزی که برای پرینت سه بعدی کاربرد دارد و بسیار روند پرینت سه بعدی را آسان می کند دستگاه اسکن سه بعدی است که به راحتی به وسیله این دستگاه می توانید طرح سه بعدی پرینت سه بعدی خود را آماده کنید و به دستگاه پرینت سه بعدی بدهید تا به وسیله آن پرینت سه بعدی انجام شود.

از مزایای استفاده از اسکنر برای پرینت سه بعدی می توان به سرعت عمل بالا در تهیه فایل سه بعدی جسم اشاره کرد و از معایب آن یکی عدم امکان اسکن نقاط خارج از دسترس مانند ذاخل حفره های عمیق و یا نوع نرم و سختی و یا شفافیت جسم اشاره کرد.

لازم به ذکر است در مواردی مانند قطعات صنعتی که لازم است عملیات ویرایشی بروی فایل انجام گردد لازم است فایل حاصله از اسکن برداری اقدام به تبدیل فرمت به فرمتهای قابل ویرایش در نرم افزارهای مهندسی نمود . و در اغلب موارد فایلهای تولید شده با اسکنر به خودی خود قابل اعمال ویرایشات هندسی منظم نیستند .

اسکن سه بعدی

اسکن سه بعدی

 

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *