l

پرینت سه بعدی قرنیه چشم انسان با پرینت سه بعدی

پژوهشگران فناوری پرینت سه بعدی برای نخستین بار موفق به چاپ سه ‌بعدی قرنیه‌ی چشم گشته اند، همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره شد دانشمندان قبلا هم موفق به چاپ بافت قلب شده اند.

آنها موفق شدند قسمت هایی از قرنیه‌ را توسط این تکنو.لوژی در آزمایشگاه تولید کنند. این بدان معنی است که تکنولوژی پرینت سه بعدی تونسته است به دستاورد هایی دست یابد که تا قبل از این ممکن نبوده است.

قرنیه چشم به لایه نازکی بر روی چشم گفته میشود که به بینایی انسان کمک میکند و در صورتی که این عضو آسیب دیده باشد انسان قادر به دیدن نخواهد بود. وظیفه دیگر این عضو در بدن محافظت کردن از سطح چشم در برابر عوامل بیرونی میباشد. در حالی که در سراسر جهان افراد زیادی به دلیل نقص این عضو بینایی خود را به طور کامل  از دست داده اند. و افراد زیادی در صف های پیوند قرنیه میباشند فناوری پرینت سه بعدی کمک شایانی به آنها خواهد نمود.

پرینت سه بعدی- مراحل پرینت قرنیه چشم

مراحل پرینت سه بعدی قرنیه چشم

پزشکاان در ابتدا برای این کار سطح چشم را با استفاده اسکنر سه بعدی اسکن میکنند تا بتوانند قرنیه ای کاملا مطابق با ساختار چشم بیمار تولید کنند. و سپس با استفاده از سلول های بنیادی که از چشم یک فرد سالم بدست می اید محلولی با قابلیت پرینت سه بعدی تولید میکنند. این ماده را یا استفاده از دستگاه مخصوصی بر روی دایره ای متحد المرکز میریزند تا یه شکل سطح خارجی چشم انسان در بیاید.

محققان در این زمینه ادعا داشته اند چاپ قرنیه چشم به طور متوسط ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد. که اگر بتوان این کار را به طور گسترده به انجام رساند. باعث به وجود آمدن تحولی عظیم در این صنعت خواهد بود. هم اکنون دانشمندان زیادی در سراسر جهان در حال تحقیق برای تولید جوهر زیستی هستند که بتوان با استفاده از سلول های بنیادی بافت های بدن را پرینت نمود.

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *